De pensioenrichtleeftijd gaat in 2013 naar 66 jaar. Ik ben echter met de VUT gegaan toen de pensioenrichtleeftijd 65 was. In 2013 ben ik 64. Wat nu?

In 2013 ben ik 64. Krijg ik nu mijn pensioen vanaf mijn 65ste of vanaf mijn 66ste? In mijn peensioengrondslag staat dat ik vanaf 65 zoveel euro ontvang. Maar hoe zit het nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

dit zal voor u geen consequenties hebben, zie onderstaande link http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/algemene-ouderdomswet-aow/vraag-en-antwoord/wat-is-de-overheid-van-plan-met-de-aow-leeftijd.html
mensen die in 2020 65 worden zullen dan geen AOW ontvangen m aar pas een jaar later.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U krijgt uw Pensioen en AOW vanaf 65 jaar.
Ook al is er een wetswijziging uw pensioengrondslag zal worden gerespecteerd,dat wil zeggen u behoud die rechten.
De pensioenrichtleeftijd wordt in de fiscale regelgeving per 1 januari 2013 verhoogd van 65 naar 66 jaar. De hiervoor genoemde fiscale aanpassingen gelden alleen voor pensioenopbouw vanaf 1 januari 2013. Reeds opgebouwde pensioenaanspraken met bijbehorende pensioenrichtleeftijd blijven gerespecteerd. Het overgangsrecht in verband met de VPL-wetgeving blijft onverkort gelden.
Ontslagleeftijd blijft AOW gerechtigde leeftijd Leeftijdsontslag blijft gerechtvaardigd bij het bereiken van de AOW-gerechtigde leeftijd
Tot 2020 is dit bij 65 jaar, vanaf 2020 ligt dit op 66 jaar.Groet