Kan ik mijn Menzis verz. voor dochter van 11 wijzigen?Is al 1 mnd aan de beugel, hoop op vergoedingen, ? Zij had nog geen tandverz. Veel ?

Lees dingen over 1 jaar wachttijd, vooraf toestemming van verz. overleggen? Heb ik te snel gehandeld?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je dochter naar de orthodontist is verwezen door de tandarts, heb je grote kans dat dit nog wel gaat lukken: per 1 januari kun je je verzekering upgraden naar een aanvullende tandartsverzekering die wél orthodontie onder de 18 vergoedt. Dat gaat meestal om een maximumbedrag voor de hele verzekeringsduur, dus of je die verzekering nou eerder of later afsluit, maakt voor de verzekeraar niets uit. Best kans dat je dan bij Menzis nog steeds kunt claimen tot dat maximum. Je kunt het beste even bellen met Menzis om te vragen of dit te regelen valt. Wat dat betreft zit je in een goede periode: dit is de tijd dat je kunt overstappen van de ene naar de andere zorgverzekeraar, en Menzis zal vast niet graag je hele gezin kwijtraken als klant.

Het beste dat je kunt doen is contact opnemen met de klantenservice van Menzis en overleggen: 088 222 40 40 maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 21.00 uur. En op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur Ze zeggen er wel bij dat het momenteel druk is (eind van het jaar). http://www.menzis.nl/web/Consumenten/Contact.htm

Normaal gesproken zit orthodontische hulp in het pakket van de ouders; meestal tot de leeftijd van 18 jaar. Ik zou je polis eerst maar een nakijken voordat je in paniek raakt

is helemaal afhankelijk van de tandartsverzekering van de ouders je dochter krijgt namelijk dezelfde dekking orthodontie is vanaf tandverzord 2 gedekt tot een bepaald bedrag veranderen kan jaarlijks op 1 januari. dus als je zelf moet betalen eerst even afwachten tot de verzekering is geregeld. er wordt niet met terugwerkende kracht uitbetaald

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100