Als je een achterstand hebt bij het CJIB vanwege je zorgverzekering, moet je dan gelijk het bedrag betalen aan de marechaussee op Schiphol?

Bij openstaande verkeersboetes kan het zijn dat je meteen moet betalen, geldt hetzelfde voor openstaande rekeningen bij CJIB vanwege zorgverzekering?

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik wil mijn zus op haar verjaardag verrassen door haar een dagje mee te nemen naar Londen. Ik weet dat ze openstaande rekeningen heeft bij het CJIB vanwege haar zorgverzekering. Dus nee het gaat hier niet om iemand die zijn verplichtingen niet nakomt en wel geld uitgeeft om op vakantie te gaan, maar om iemand die het cadeau krijgt.
Niet zo snel met oordelen aub!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien doe je haar een groter plezier (een deel) van haar schulden te betalen dan een dagje "smog happen" in Londen. Wat altijd meer kosten met zich meebrengt dan een goedkoop ticket.
Dit is geen oordeel maar een stukje constructive criticism.

Antwoorden (3)

Yep, dat geldt voor *alle* openstaande rekeningen bij het CJIB.

Hebben we het over een hypothetisch iemand, die wel geld heeft om op vakantie te gaan, maar die de maatschappelijk kosten voor zijn gezondheid op de samenleving afwentelt??

Toegevoegd na 24 minuten:
Oké, die opmerking was ook enigszins met een knipoog bedoeld. Gezien de beperkte info in de vraag vond ik dat die speldenprik wel kon. Soms vragen mensen hier hulp bij fraude of iets dergelijks, dus enig wantrouwen bij de beantwoorders is toch ook wel te begrijpen.

Maar het antwoord blijft hetzelfde: ze kijken op Schiphol niet waar de rekening vandaan komt of waar het precies mee te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor zover ik weet niet, heb nl zelf bij een zorgverzekeraar gewerkt.
Het CJIB kan wel gewoon loonbeslag op je salaris of uitkering leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vroeg ik me ook af, ik heb nog 2 openstaande rekening bij CJIB voor zorgverzekering en ik moet met spoed naar het buitenland vanwege mijn Opa, maar ik vroeg me af als ik wel naar de buitenland kan gaan zonder dat ik deze ter plekke dus bij schiphol moet betalen.
Weet iemand als je gestopt wordt voor openstaande rekening van CJIB zorgverzekering bij schiphol?