Premies zorgverzekering meerdere jaren vastleggen

Zijn er aanbieders die hun premie voor een aantal jaar vastleggen? Net zoals je de energietarieven voor een aantal jaar kan vastleggen bij de elektriciteitsleverancier?

Op [url=http://www.vergelijkzorgverzekering2012.nl]vergelijkzorgverzekering2012.nl[/url] zie ik namelijk dat FBTO wederom een premie van € 95,00 heeft. Of zou dit hier een fout zijn?

Het lijkt me anders wel een gat in de markt als je dit voor een aantal jaar kan vastleggen. Ik ben benieuwd of hier zorgverzekeraars of zorgkenners aanwezig zijn die mij deze info kunnen geven.

Groetjes Mirjam

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat zal niet gaan, omdat jaarlijks de premies voor bijvoorbeeld de basisverzekering worden vastgelegd, ook op basis van wat die basisverzekering vergoedt, want dat kan ook elk jaar veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elk jaar ( meestal november ) is er in de 2de kamer een
discussie over wat wel of niet in de basisverzekering
moet, als dat bij de zorgverzekeraars bekend is, dan
wordt de premie vastgesteld door de verzekeraars.
Je zal begrijpen dat de verzekeraars geen premie voor
meerdere jaren vaststellen met deze gegevens onzekere
gegevens.