Kan ik nog een declaratie indienen bij mijn zorgverzekering van vorig jaar?

Ik ben overgestapt van verzekeringsmaatschappij, maar zie net dat ik een declaratie vergeten ben om in te dienen. Kan ik deze alsnog indienen?

6 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Ja hoor, dat kan nog tot 3 jaar na de behandeldatum.

Let er op dat de behandeldatum bepalend is voor het jaar waar de factuur onder valt. Bij langerdurende behandelingen is de eerste behandeling bepalend voor de datum. Een behandeling van enkele weken of maanden kan dus in 2 kalenderjaren vallen. De factuur krijg je dan pas in 2018, maar als de behandeling in 2017 is gestart hoort de hele factuur bij 2017 en moet je die dus declareren bij de verzekering die je in 2017 had.