Heb ik als werkloze tijdens corona ergens recht op?

Ik vroeg mij af of ik als werkloze 20 jarige tijdens een lockdown ergens recht op heb sinds dan de sollicitaties etc. ook stil liggen. Moet toch wel iets aan centjes uit te halen zijn toch ? Of heb ik gewoon pech ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
tinus1969
3 jaar geleden
Je hebt pech - bijstand heb je (vziw) pas vanaf je 21e recht op.
Castle
3 jaar geleden
Je kan hier je gegevens invullen en kijken of je ergens nog een toeslag kan halen:
https://berekenuwrecht.nibud.nl/#/panel/0
Antoni
3 jaar geleden
Sollicitaties liggen niet stil. Je kan gewoon blijven solliciteren op vacatures, ondanks corona. Mogelijk vinden sollicitatiegesprekken niet persoonlijk, maar online plaats. Dat zie je bij het solliciteren vanzelf! Laat je informeren door het UWV, zo raad ik je aan!

Antwoorden (1)

helaas niet meer of minder dan in normale tijden. In sommige branches zijn inderdaad veel minder vacatures, maar in andere juist veel meer. Bijvoorbeeld in de logistiek.
Informeer eens bij een uitzendbureau wat er open staat.