Heb ik recht op een uitkering?

Ik heb in samenspraak met mijn huidige werkgever een vaststellingsovereenkomst ondertekend waarin staat opgenomen dat ik (als werknemer) het initiatief tot de overeenkomst heb genomen. Bij mijn huidige werkgever werk ik reeds 5 jaar in vast dienstverband.

Nu ga ik 1 december van start bij een nieuwe werkgever waar ik een proeftijd van 2 maanden heb. Ik zou zou graag willen weten of ik recht op een WW-uitkering heb als ik deze proeftijd niet doorkom.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

U mag niet verwijtbaar werkloos zijn. Dit is bijvoorbeeld het geval als u zonder zwaarwichtige reden zelf ontslag genomen heeft of als u op staande voet bent ontslagen. Als dat niet het geval is krijgt u als uw proeftijd niet wordt verlengd gewoon een werkloosheidsuitkering. Wel aanvragen natuurlijk.