Vergoed UVW een laptop en software voor mensen met dyslexie en problemen met motoriek?

Ik heb dyslexie en dyspraxie ( motoriek dis coördinatie) , dat betekenend erg slecht lezen , slecht handschrift . Heeft iemand hier ervaring mee?

1.9K

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk niet. Voor dyslexie geldt: niet vergoed worden hulpmiddelen die ook niet-gehandicapten nodig kunnen hebben, zoals een smartphone of hulpmiddelen voor dyslexie;

Voor motorische handicaps kun je een vergoeding voor meeneembare hulpmiddelen aanvragen in de volgende situaties:
• Uw kind gaat of wil naar het basisonderwijs, voortgezet of hoger onderwijs.
• U volgt beroepsonderwijs, hoger onderwijs, universitair onderwijs of volwassenenonderwijs, of u wilt het gaan volgen.
• U of uw kind volgt speciaal onderwijs, of u of uw kind wil het gaan volgen.
Bent u ouder dan 30 jaar, en is er geen recht meer op studiefinanciering meer, dan komt u niet in aanmerking voor deze vergoeding
Voor details zie hier:
https://www.uwv.nl/particulieren/voorzieningen/voorzieningen-onderwijs/detail/meeneembare-hulpmiddelen/hulpmiddel-voor-mijzelf
Toegevoegd op 12 oktober 2021 10:15: bron