Als je weer goedgekeurd bent heb je geen recht meer op wia en heb je dus ook weer sollicitatieplicht.
Dus ja je kan naar de bijstand worden gestuurd.
Toegevoegd op 22 augustus 2019 07:24: tekst
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt!
Kun je ook van de wia naar bijstand worden gezet als je NIET bent goedgekeurd en dus geen soll plicht he t?
ronron1212
4 jaar geleden
zolang jij arbeidsongeschikt bent blijf je in de wia. Je kan gedeeltelijk goedgekeurd worden dan moet je gedeeltelijk weer werk zoeken.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dus als je niet goed gekeurd bent kun je niet van wia naar bijstand gaan? En in de bijstand heb je altijd soll plicht?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Sorry ben nieuw hier in
ronron1212
4 jaar geleden
Ja dat klopt
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nee, klopt niet.
In de bijstand kan je gedeeltelijk afgekeurd worden, hetgeen kan resulteren in een tijdelijke vrijstelling van sollicitatieplicht. Kan bv een jaar of meer duren, waarna je weer wordt beoordeeld - en niet altijd opnieuw in levende lijve medisch gekeurd wordt.
ronron1212
4 jaar geleden
@jodokus52 als je weer goedgekeurd wordt daar gaat de vraag over dan heb je dus weer sol plicht.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De vraag was of je NIET goed gekeurd toch van wia naar bijstand gezet kan worden.
En of je in zo een geval een soll plicht hebt.
ronron1212
4 jaar geleden
Als je niet goedgekeurd bent ga je niet naar de bijstand.
tinus1969
4 jaar geleden
Wat bedoel in dit verband met 'goedkeuren'? Ik denk dat je de precieze eisen van de WIAS even moet opzoeken. Ik herinner me, dat in sommige gevallen je regelmatig herkeurd moet worden. Geen herkeuring = verlies van recht op WIA = bijstand.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het heet ook geen herkeuren, maar herbeoordelen.