Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb aow en wil trouwen met een vrouw die 15 jaar jonger is en geen werk heeft,wat is ons inkomen?

1.3K
crispy
7 maanden geleden
Dan zal je AOW zakken naar ca 800 euro. Als zij niet werkt, geen uitkering krijgt en nog niet AOW gerechtigd is dan zit er voor haar niets in.
Voor de rest is het afhankelijk van wat je aan toeslagen krijgt, en wat je eventueel aanvullende pensioen is.
Inekez1
7 maanden geleden
Door te trouwen verandert je inkomen toch niet? Ik neem aan dat je al met haar samenwoont, voor je besluit te gaan trouwen?
SentWierda
7 maanden geleden
Wat betekent 'ik heb aow'? Verwijs je met name naar jouw leeftijd of heb je alleen maar aow? Kan het zijn dat je aow plus pensioen hebt?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Jij krijgt AOW, basis, nu krijg je waarschijnlijk een toeslag omdat je alleen bent. Je AOW daalt dan van 1378 naar 939 euro per maand.
Je partner heeft recht op aanvullende bijstand, samen tot 1807 euro. Je partner heeft wel sollicitatieplicht.
(Lees meer...)
7 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding