hoevaak krijg je pensioen uitgekeerd?

ik snap dat je je pensioen opbouwd samen met je werkgever en zo, maar hoevaak krijg je dit dan uitgekeerd??? en per maand/kwartaal/jaar???

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

uitbetaling van pensioen vindt elke maand plaats.
4 jaar geleden
Als eenmaal de pensioen gerechtigde leeftijd hebt bereikt krijg je elke maand een pensioen en een aow uitgekeerd.
De maandelijkse uitkering zal stoppen op het moment van overlijden
Toegevoegd op 30 januari 2020 13:12: tekst
4 jaar geleden
jc54
4 jaar geleden
AOW krijg je vanaf de AOW-gerechtigde leeftijd. Deze wordt wettelijk bepaald, en loopt tegenwoordig gestaag op naar de 67 jaar. Je pensioen kun je eerder of later laten ingaan. Afhankelijk van wat je kiest wordt je uitkering hoger of lager. Verder kun je ook nog kiezen voor een hoog-laag variant, waarbij je gedurende een eerst periode een hoger pensioen uitgekeerd krijgt en later een lager.
Op moment van overlijden kan de echtgeno(o)t(e) nog een nabestaandenpensioen krijgen.
Vanwege al deze variaties van mij deze min.
ronron1212
4 jaar geleden
Het recht op je pensioen krijg je als je pensioen gerechtigd bent. Dat is het normale recht dat daar uitzonderingen op zijn wordt niet gevraagd. Het nabestande pensioen wordt ook niets over gevraagd. Maar bedankt @jc54