bij welke bank kun je het best een rekening openen?

Wij gaan binnenkort trouwen en willen samen een rekening openen. maakt het uit bij welke bank we dit doen? zit er verschil tussen diverse banken? is de ene bank sterker dan de ander?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sparen
1.7K

Antwoorden (3)

Als je kiest uit de gebruikelijke Nederlandse banken zou je kunnen kiezen op locatie, bereikbaarheid en eventueel rentestanden (kunnen veranderen en komen erg overeen). De meeste banken (zie link voor volledige lijst) vallen onder het depositogarantiestelsel, zodat jouw spaargeld tot 100.000 veilig is (en/of rekening tot 200.000). Dit betekent dus dat, als de bank 'valt', je je geld niet kwijt bent.
Zelf vind ik het handig bij twee banken een rekening te hebben, zodat je als er een internetstoring bij bank a is niet direct met je handen in het haar zit.
Als je in de toekomst een huis zou kopen kan het nog wat rentekorting opleveren om bij de desbetreffende aanbieder een rekening te openen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zit verschil tussen de banken maar aan de buitenkant merk je er weinig van. De Rabobank is een coöperatieve bank, de meeste andere niet maar van dat oorspronkelijk plaatselijke karakter merk je steeds minder, het is steeds meer eenheidsworst. Ook in de rentetarieven.

Ik denk dat je vooral zou moeten kijken naarhet aantal geldautomaten van de desbetreffende bank want als gastgebruiker kun je minder opnemen dan bij de eigen bank.

Verder zou je kunnen letten op berichten in de media: bij welke bank valt het internetbankieren het minst uit?

Of je keuze op een politieke manier maken: welke bank verspilt geen geld aan hoge salarissen en bonussen voor de top maar stelt het belang van de klant centraal.
9 jaar geleden
Vaak is het goedkoper om meerdere bankzaken bij één bank onder te brengen. Je kunt dus bijvoorbeeld jullie privé-betaalrekeningen en de gezamenlijke rekening en de evt. credit card bij dezelfde bank nemen. Voor zo'n pakket geldt vaak een gunstiger tarief.

Toegevoegd na 56 seconden:
Dus als je al bij een bank zit en daar tevreden over bent, kun je informeren wat ze in jouw situatie kunnen aanbieden.