Wordt het als verdacht gezien door de bank als je maandelijks een bedrag onder de 500 stort ?

Afgelopen jaren heb ik vooral contant gespaard van verjaardagen/gifts etc. Alleen nu wil ik maandeljiks een deel naar mijn bankrekening storten. Kunnen die transacties als verdacht worden gezien, of is het beter om gelijk eenmaling een groter bedrag te storten ?

een jaar geleden
in: Sparen
2K
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ik zou het even nakijken maar kan zijn dat je kosten kwijt bent voor het storten. Bij de ING moet je na een x aantal keer een bedrag van 6 euro per storting betalen. Beetje zonde, niet?
tinus1969
een jaar geleden
Ik zou in een keer storten. Meerdere malen storten is eigenlijk verdachter.
Maar ik vermoed dat de bank dit soort bedragen niet zo zorgelijk vindt.

Antwoorden (2)

Je mag €10.000 contant storten zonder dat je bank hier melding van maakt. Contant betalen in een winkel is verboden vanaf een bedrag van €3.000. Als je meer dan dit bedrag stort dan is je bank of de winkelier verplicht dit te melden bij het Meldpunt Ongebruikelijke Transacties.
een jaar geleden
Transacties worden mogelijk als verdacht verdacht aangemerkt als ze meer dan 15000 euro bedragen. Maar ook als je meerdere transacties doet voor een kleiner bedrag, waartussen een verband lijkt te bestaan wordt dat als mogelijk verdacht gezien als deze kleinere bedragen bij elkaar meer dan 15000 euro bedragen.
Ik zou wel adviseren om het bedrag in één of twee keer te storten. Veel banken brengen namelijk geld in rekening voor het storten van geld. Soms gaat het om een percentage van het te storten bedrag, maar sommige banken brengen een vast bedrag per storting in rekening. Dan gaat het je dus meer kosten, als je het geld in meerdere kleine bedragen stort.
een jaar geleden