kan een bank zomaar een rekening courant omzetten naar een doorlopend crediet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Lenen
2K

Het beste antwoord

Nee dat kan niet en dat doen ze ook niet.

Als je een rekening opent bij een bank, zijn daar formulieren voor die ingevuld worden door jou en de bankmedewerker. Daar hoort ook een handtekening bij.
Er kan dus geen rekening op jouw naam geopend worden zonder jouw handtekening.

Heb je eenmaal die betaalrekening [vroeger rekening courant genaamd], dan zou je in tijden van nood kunnen denken aan een lening in de vorm van een doorlopend krediet.
Als deze lening verstrekt is, staat dit geld op een 2e rekening, een andere dus, maar mijn eigen ervaring is dat beide rekeningen [in mijn geval de betaalrekening en een spaarrekening] slechts één rekeningnummer hebben. Het zijn dus verschillende takken onder één noemer het rekeningnummer dat je al had.

Als je ook een hypotheek hebt, komt die onder dezelfde noemer als derde tak. Vroeger had ik 4 bankrekeningen met 4 verschillende bankrekeningnummers, nu hoef ik er maar één te onthouden.

Antwoord

Nee, dat kan niet en dat doen ze ook niet.

https://www.ing.nl/particulier/lenen/doorlopend-krediet/doorlopend-krediet/index.html