Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krijg zo juist te horen dat er nog een bedrag open staat sinds 2003 en ik heb dus niks vernomen van schuldeiser mijn vorig adres is bekend wat nu ?

vanwege hypotheek bkr toets gedaan en onverwacht een openstaand bedrag van 900 euro tegen gekomen met een a melding geen idee van wie of hoe of wat .. leuk detail het adres is bekend en never en nooits niet een aanmaning of dergelijks gehad ..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Lenen
921

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik weet niet wat voor vordering de schuldeiser op je heeft, maar aan iedere vordering kleeft een verjaringstermijn. Na verloop van de verjaringstermijn kan betaling niet meer afgedwongen worden.

Een contractuele vordering kent een verjaringstermijn van 5 jaar (Artikel 3:307 lid 1 BW).

Een contractuele vordering a.d.h.v. een consumentenkoop kent zelfs een verjaringstermijn van 2 jaar (artikel 7:28 BW).

Zoek dus eerst uit wat voor vordering er open staat, kijk of de schuldeiser deze niet gestuit heeft, en als blijkt dat de vordering verjaard is maak je bezwaar bij het BKR voor verwijdering van de melding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding