hoe kan ik geld lenen? of hoe kan ik vandaag geld krijgen ?

hallo ik heb een verjaardags cadeau nodig voor mij vriend het gaat om 50 euro hoe kan ik dat het beste doen of regelen het moet voor morgen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Lenen
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste kado dat aan je vriend kan geven is eerlijkheid en liefde. Hoewel ik snap je punt, ik denk dat je vriend meer zal waarderen als je eerlijk tegen hem bent en je situatie uitlegt. Iedereen overkomt het wel eens dat je krap zit. Hij zal het vast ook begrijpen. En je kan altijd nog hem leuk verrassen als je het breder hebt. Met of zonder verjaardag. Toch!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kook een lekker etentje voor hem.

Het beste antwoord

Je kan een tegoedbon uitschrijven en eerlijk bekennen dat je het geld niet tijdig bij elkaar hebt gekregen.
Hiermee haal je die onnodige druk van jouw schouders en jouw vriend zal jouw eerlijkheid vast kunnen waarderen.
het grote voordeel is ook dat jouw geschenk des te meer zal gewaardeerd worden omdat men weet dat je er extra moeite hebt moeten voor doen.

Ik kom om diverse redenen vaak later met een verjaardagsgeschenk en mensen waarderen dat toch wel. Ze hebben tijdens de drukte van de verjaardag vaak oppervlakkig aandacht voor de geschenken omdat ze ook nog eens aandacht aan vele andere zaken dienen te schenken.
Op deze wijze zorg je ook nog eens voor een gezellige after-birthday sfeer.

Het is allemaal hoe je er zelf tegenover staat uiteraard maar ik zou me niet op de kast laten jagen hoor. Niks moet, alles mag en de wereld is aan de creatievelingen, toch?

Verder maak ik me ook de bedenking waarom zo'n geschenk voor een vriend 50 euro 'moet' kosten. Ik hoop dat je niet al te veel vrienden hebt die in één maand tijd verjaren want dan ben jij verre van te benijden hoor ;-)

Liefs en Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er staat niet 'een vriend' maar 'mij vriend' ;)
paulus811
11 jaar geleden
Die tegoedbon is een prima idee. Je stelt de uitgave uit (en leent dus in feite van je vriend...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@pelle Ok daar heb ik over gelezen.
Maar dat doet voor mij verder niets af aan mijn antwoord.
Zelfs voor je eigen vriend zou het niet mogen uitmaken of dat geschenk later komt of niet.
Ik heb wat dat betreft nog behoorlijk wat verjaardagsgeschenken tegoed van mijn eigen partner, dat was aanvankelijk wennen maar ik hou daarom niet minder van hem ;-) Liefs en fijne dag nog!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ prima antwoord, al vind ik 50 euro voor een cadeau erg veel, maar goed, dat was de vraag niet.

Andere antwoorden (3)

Je kunt het aan familie vragen, maar persoonlijk vraag ik me af of het dan niet beter is om als je het geld niet hebt een kleiner cadeautje te kopen of iets anders leuks te gaan doen met je vriend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
daar heb ik het geld dus ook niet echt voor ik heb helemaal niks.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
C4th bedoelt: ga een strand of boswandeling maken. Ik zou nevernooitniet willen dat een vriend/vriendin van mij zich in de schulden moet steken voor een kado voor mij en als je dat al doet kun je dat ook voor 5 euro ipv 50.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je echt helemaal niets hebt, dan zou ik zeker niet jezelf (dieper) in de schulden gaan werken alleen voor een cadeautje.
Als het echt een goede vriend is, dan heeft hij begrip voor je situatie en vind hij het alleen al gezellig als je langs komt voor zijn verjaardag. Ikke tenminste wel. Ik heb wat vrienden die financieel een moeilijke tijd tegemoet gaan.
Ik vind het al leuk als ze langs komen. Cadeau's wil ik niet. Als ze persé iets willen doen, dan mogen ze me wel een keer helpen met de tuin (is tevens de grootste hobby van de vriendin).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En ja Pelle, ik doelde inderdaad op iets leuks doen zonder dat het geld kost.
Dat kan naar het strand gaan zijn, dat kan ook een leuk bordspel doen zijn. Leuke dingen hoeven geen geld te kosten en als een vriend verwacht dat je met een cadeau van 50 Euro langskomt... Tja, dan moet je de vriendschap misschien maar eens heroverwegen (ik vind 50 trouwens wel heel veel voor een cadeau, maar goed, wie ben ik)
Rieneke1
11 jaar geleden
zo is dat c4th, +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vind ik ook. Gaat om de gedachte en niet om de grootte. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier sluit ik me bij aan en mijn antwoord is idd naar de eeuwige jachtvelden. +
Heb je niet iets wat je kan verkopen?
Het is nu wel erg laat natuurlijk, een dag.

Niet doen:
Geen geld gaan lenen voor een kadootje.
Een kadootje van 50 euro is heel veel.
Zeker als je het niet hebt.
Waarom moet hij een kadootje van zo veel geld?
Je wist natuurlijk al langer dat hij jarig was.
Had je niet kunnen sparen?
Als het echt jouw vriend is, dan snapt hij wel dat er geen geld is.
Hij wil toch niet dat jij schulden maakt om hem?
Het gaat toch niet om kadootjes?

Als het dan toch moet dan kun je het beste aan bekenden vragen met de belofte het zo snel mogelijk terug te geven en dan zoek je heel snel een baantje of je gaat iets verkopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Simpel: vraag het aan die vriend...

Serieus: voor een vriend hoef je geen (duur) cadeau te kopen. Hij zal blij zijn als je aan zijn verjaardag denkt.
Koop een kleinigheidje, of schrijf een persoonlijk bericht op een kaart. Je kunt je cadeau ook over een paar maanden geven: 'dit had je nog tegoed, maar ik had toen even geen geld.'

(Enne... een tip: waarschijnlijk is hij volgend jaar weer rond dezelfde tijd jarig, dan kun je alvast gaan sparen.)