Wat als je je woonkrediet enkele dagen te laat betaald?

(BE) Ik was geld vergeten over te storten op de juiste rekening waardoor het er niet is kunnen afgaan. Ik heb het meteen weer erbij gestort. Kan dit kwaad?

een jaar geleden
in: Lenen
1.2K
Pieterke
een jaar geleden
Als je je huur een paar dagen te laat betaalt dan gebeurt er niets. Als je na een paar weken nog niet betaald hebt dan krijg je een aanmaning. Als je dan nog niet betaalt dan krijg je meestal nog een aanmaning. En daarna misschien zelfs nog eentje maar dan houdt het wel op. Dan neemt of de woningbouwvereniging (misschien) contact met je op over het hoe en waarom van niet betalen of stuurt gelijk een deurwaarder op je af. E.e.a. hangt ook een beetje van de woningbouwvereniging af. Zo gaat het tenminste in Nederland, ik denk dat het in België ook wel zo zal gaan. E.e.a. staat waarschijnlijk ook in je huurovereenkomst.
Antoni
een jaar geleden
@Pieterke, als je heel even 'woonkrediet' googelt, dan zie je dat het woord te maken heeft met een hypotheek, althans dat gebeurde bij mij. Bij huren heb je niet te maken met een hypotheek, dus de vraag gaat volgens mij niet over het betalen van huur. De rest van je reactie klopt overigens wel.
Pieterke
een jaar geleden
@Antoni: Oké, dan heb ik me vergist. Ik meende het te weten, had verder niet gegoogeld.

Antwoorden (1)

Als het een automatische incasso is en de huur kan op dat moment niet afgeschreven worden, krijg je een herinnering. Je moet het bedrag dan zelf overmaken dus even opletten. Je zou voor de zekerheid even kunnen bellen. Je noemt het woonkrediet dus denk dat je in België woont. Weet niet zeker of het daar hetzelfde werkt.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Pieterke
een jaar geleden
@EchWel: Er staat bij de toelichting BE, vraagstelster woont dus inderdaad in België. Verder een prima antwoord.