Is een lening van een bank die je niet meer kunt betalen, éen reden voor schuldhulpverlening?

Ik hoorde laatst iemand zeggen dat in bijvoobeeld een situatie dat je leningen hebt uitstaan, bijvoorbeeld een doorlopend krediet, en je inkomen gaat bijvoorbeeld er op achteruit (door bv werkeloosheid), dat je dan gebruik kunt maken van schuldhulpverlening. Maar is dat wel zo?
En zo nee, wat gebeurd er dan in zo'n situatie? Volgens mij hoef je zo'n krediet niet direct af te lossen (maar alleen rente betalen?) en loopt hij dus hoger op, maar wat als je een lening hebt met een afgesproken betaalverplichting?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Lenen
1.1K

Antwoorden (3)

Zeker en wis ! Ga naar de plaatselijke Sociale Dienst en maak'n afspraak ! Hoe eerder ,hoe beter en goedkoper !!
Succes!!

Groet Simon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga praten met de instelling waar je geleend hebt en kijk wat de mogelijkheden zijn. En ga praten met de schuldhulpverlening, en leg dan de resultaten naast elkaar. Niet altijd is wat je denkt dat het beste is, ook het beste.
12 jaar geleden
Ik heb schulden en heb:

nog geen hulp gezocht. Hieronder leest u wat u kunt doen.
Ik heb schulden, wat kan ik doen?

U kunt niet altijd al uw rekeningen betalen en schuift daarom in uw budget? U bent het overzicht over uw administratie of financiën kwijt? U hebt schulden en terugbetalen is moeilijk? Allemaal signalen dat het belangrijk is dat u verandering in uw financiën aan gaat brengen om te voorkomen dat de problemen groter worden. U staat daar niet alleen voor. De NVVK-leden kunnen u helpen weer orde op zaken te stellen en rust te creëren.

Wat kunt u zelf doen?

Maak een overzicht van uw inkomsten, uitgaven en schulden en bekijk hoe u uw schulden af zou kunnen lossen. Een goed hulpmiddel hierbij is de website: www.zelfjeschuldenregelen.nl.

Bij wie kunt u terecht?

Als het u niet lukt zelf een oplossing te vinden voor uw schulden, kunt u om hulp vragen bij een NVVK-lid. De dichtstbijzijnde vestiging vindt u middels uw eigen gemeente op de naastgelegen landkaart. Lees van tevoren de informatie op de website van de instelling goed door, zodat u weet wat er van u verwacht wordt en wat u mee moet brengen naar een gesprek.

Zie link,succes