Apecoin is een cryptocurrency die in 2014 werd gecreëerd. Het is gebaseerd op het Bitcoin protocol, maar gebruikt een ander proof-of-work algoritme. Apecoin is ook een van de eerste altcoins, dat zijn alternatieve cryptocurrencies voor Bitcoin

Apecoin werd gemaakt door een team van ontwikkelaars onder leiding van JW strawman. Het team wilde een munt creëren die "eerlijker" zou zijn dan Bitcoin, waarvan ze vonden dat die te gecentraliseerd werd. Een van de hoofddoelen van Apecoin was een munt te maken die toegankelijker zou zijn voor gebruikers en mijnwerkers die geen toegang hadden tot dure mijnbouw-hardware
2 jaar geleden
ApeCoin is een cryptocurrency die zijn oorsprong kent bij een beroemde NFT collectie, namelijk: Bored Ape Yacht Club (BAYC). Doordat de eigenaren van BAYC voornamelijk internationale sterren zijn ontstond er een enorme hype rondom ApeCoin. Verder is ApeCoin (APE) een ERC-20 governance en utility token. De coin wordt voornamelijk gebruikt om binnen het ecosysteem van APE een gedecentraliseerde community neer te zetten.
een jaar geleden