Het is een cryptomunt met een opensource karakter. Elke techneut kan zo een cryptomunt ontwerpen waarin iedereen kan investeren. En uiteraard gaat dit gepaard met het verzinnen van wel zeer originele namen, hoe gekker hoe beter. Dit is ook een marketingstrategie waardoor de munt nog beter onder de aandacht wordt gebracht. De lekkere PancakeSwap is een op Binance Smart-Chain gebaseerde DEX. Een DEX is niets meer dan een decentrale exchange.
Kort samengevat is een decentrale exchange een (online) wisselmarkt dat niet afhankelijk is van een derde-partij-service (zoals Poloniex, Kraken of Bittrex) om de tegoeden van de gebruiker te beheren. In plaats daarvan kunnen gebruikers direct met elkaar handelen (peer to peer) door middel van een geautomatiseerd proces.

PancakeSwap werd gelanceerd door anonieme ontwerpers met een duidelijke voorliefde voor fluffy pancakes.
2 jaar geleden
PancakeSwap is een AMM oftewel een automated market maker. Dit is eigenlijk een gedecentraliseerde exchange voor het omruilen van BEP20-tokens. De houders kunnen hierdoor de tokens uitwisselen, maar ook liquiditeit bieden via farming (in ruil voor een vergoeding). Gebruikers handelen tegen een liquiditeitspool. Deze zogenaamde pools worden gevuld door de gebruikers. Doordat de gebruikers geld investeren in deze pool krijgen zij liquidity provider (LP) tokens. Deze LP tokens kunnen later worden gebruikt om de gebruiker zijn deel van de pool terug te krijgen.
een jaar geleden