Waarom zijn er zo vaak hacks in crypto?

Zoals Axie Infinity die vandaag naar buiten kwam...

2 jaar geleden
1K
crispy
2 jaar geleden
Er is nogal wat geld te halen, en het is digitaal benaderbaar. De hele hackwereld probeert om er wat uit te halen...

Antwoorden (1)

Er zijn talloze manieren om Bitcoins en altcoins kwijt te raken. In de meeste gevallen gaat het om een virus, waarmee hackers toegang krijgen tot de computer. Vervolgens kan er een programma worden geïnstalleerd waarmee de cryptomunten kunnen worden onderschept. Met andere woorden: doet de gebruiker een transactie, dan kan deze stiekem naar een ander adres worden gestuurd. De meeste offline hardware wallets beschikken daarom om die reden over een schermpje, waarmee de transactie kan worden gecontroleerd en bevestigd.