Wat is het verschil tussen Shiba Inu en Dogecoin?

Beide munten hebben een hond als plaatje en worden memecoin genoemd. Maar wat zijn de fundamentele verschillen in bijvoorbeeld waardering en technologie?

2.1K

Antwoorden (1)

Dogecoin gebruikt in wezen dezelfde technologie als Bitcoin. Dogecoin is echter een betere optie voor dagelijkse betalingen, omdat de transacties sneller en goedkoper kunnen worden verwerkt dan Bitcoin-transacties. Maar Dogecoin is geen exacte kloon van Bitcoin. Dogecoin heeft een veel hoger circulerend aanbod dan Bitcoin, en er is geen maximaal aanbod voor cryptocurrency met een hondenthema. Met meer dan 129 miljard DOGE in omloop, is het aanbod veel overvloediger dan het maximale aanbod van 21 miljoen Bitcoin. Bovendien worden er elke minuut 10.000 Dogecoins geslagen in de vorm van blokbeloningen.

Shiba Inu is een token op het netwerk van Ethereum . Fungible tokens zoals Shiba Inu zijn ERC-20 tokens, terwijl non- fungible tokens (NFT's) de ERC-721 token-standaard gebruiken. Omdat het token wordt aangedreven door Ethereum, kan Shiba Inu slimme contracten gebruiken om gedecentraliseerde financiële producten te maken.

Zowel Shiba Inu als Dogecoin hebben een veel overvloediger aanbod van tokens dan andere reguliere cryptocurrencies. Intuïtief betekent dit dat de tokens een lagere prijs per munt hebben.
Dogecoin beloont zijn miners elke minuut met 10.000 Dogecoin. Dit verhoogt voortdurend het totale aanbod van Dogecoin, wat verkoopdruk voor de valuta creëert. Shiba Inu heeft een maximale voorraad van 1 biljard tokens, wat veel meer is dan de huidige voorraad van Dogecoin. Veel van deze tokens werden echter verbrand en de helft van de voorraad werd als "eerbetoon" naar Ethereum-oprichter Vitalik Buterin gestuurd. Buterin heeft deze tokens sindsdien gedoneerd aan het Indiase Covid-hulpfonds.
Met het Shiba Inu-platform kunnen investeerders Bone-tokens verdienen door hun tokens uit te zetten, waardoor degenen die Shiba Inu inzetten in wezen rente op hun investering kunnen verdienen.