Hoe kom ik aan een trading programma zodat ik live op de beurs kan handelen?

Ik heb hier veel behoefte aan omdat ik veel aandelen heb en veel handel. Ik wil dus ook live op de beurs kunnen handelen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen
2.2K

Het beste antwoord

Elke redelijke aandelenbroker staat real-time handelen op de beurs toe. Het hangt van de broker af tot welke beurzen je toegang hebt, en hoeveel het handelen kost.

Sommige rekenen bewaarloon of vergelijkbare jaarlijkse rekening- of abonnementkosten. Sommige rekenen transactiekosten per koop- of verkoopaktie. Sommige rekenen beide.

Ga dus voor jezelf na wat jouw handelseigenschappen zijn: hoeveel koop- en verkooptransacties doe je gemiddeld per maand, om welke bedragen gaat het per transactie, hoe groot is je totale portefeuille, en op welke beurzen handel je (Euronext, NYSE, Nasdaq, Xetra, enzovoort). Handel je alleen in aandelen of ook in opties? Futures? Forex?

Afhankelijk van de antwoorden op bovenstaande vragen kun je een bank zoeken die het beste bij jou past.

Je kunt er eventueel voor kiezen meerdere banken te nemen: één om te handelen op Europese beurzen en één om te handelen op Amerikaanse beurzen, bijvoorbeeld. Dat kon wel eens goedkoper zijn dan alles via dezelfde bank te doen.

Bij je speurtocht naar de bank (banken) die voor jou het beste is, kun je bijvoorbeeld kijken naar Binck, Lynx, Keytrade, MB Trading, E*Trade en Firstrade. En natuurlijk de Nederlandse grootbanken, maar die zijn meestal duurder dan voornoemde specialisten.

Toegevoegd na 1 minuut:

Oh ja, kijk ook wat voor jou het prettigste werkt: handelen via een speciaal programma dat je moet downloaden en installeren, of handelen via een webinterface. Sommige aanbieders bieden beide mogelijkheden.

Het eerste biedt soms meer mogelijkheden, maar je kunt niet zomaar vanaf een willekeurige computer handelen. Het tweede maakt het mogelijk vanaf elke willekeurige computer in te loggen en te handelen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed uitgebreid antwoord!

Andere antwoorden (2)

Zet je portefeuille over naar bijvoobeeld Binckbank. Zeker als je veel handelt en dus PRO-Trader hebt heb je 100 % livekoersen en diepteboeken. Dan handel je dus direct op de beurs zonder noemenswaardige vertraging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ABN-AMRO heeft ook een prima programma voor haar klanten om live in de beurs te handelen: TradeBox.