Heeft de belastingdienst alle gegevens van aangiftes zelf al?

Zo nee, hoe controleren ze het?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

nee, veel algemene gegevens hebben ze. en zeker niet alles. je kunt ook veel extra dingen aftrekken die je als bewijs moet bewaren. zekers 5 jaar. zo is voorgekomen om een voorbeeld te geven. je reizen via de trein niet via der werkgever betaald werd dus afgetrokken kon worden van de belasting. dus dan moet je de kaartjes 5 jaar bewaren. want pikken ze je eruit dan moet je het bewijzen. en zo nog vele andere dingen die ze niet hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ze vergelijken bepaalde gegevens met bepaalde systemen en natuurlijk ook met voorgaande jaren.
Geen inkomen maar wel 'n enorme hypotheekaftrek dan gaat de Belastingdienst natuurlijk 'n mooie vragen brief sturen. En zo zijn er natuurlijk meerdere zaken die zo 'bekeken' worden. 't Meeste wordt vergeleken door de computer en die 'tuft' dan 'n aangifte uit die 'n regelaar dan mag gaan uitpluizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De belastingdienst ontvangt haar gegevens zowel van jou als van je werkgevers en vergekijkt die. Dus ja ze hebben veel info.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gegevens zijn wel bekend, maar als alles per persoon op 1 formulier (schriftelijk of digitaal) staat, is dat een stuk overzichtelijker, voor zowel de Belastingdienst als voor de belastingplichtige.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van je inkomen (verzamelinkomen) heeft de belastingdienst alle gegevens. Er wordt van jezelf verlangd om alles keurig netjes in te vullen op een formulier, waarna je een voorlopige aanslag krijgt. Daarna gaat de belastingdienst je gegevens controleren en krijg je (meestal na 1 jaar) de definitieve aanslag, die hoger of lager kan uitvallen of hetzelfde is.