Als je een factuur verrekend als een schenking moet je de btw wel afdragen, maar telt de factuur ook mee voor de inkomstenbelasting?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

Dacht het wel, maar.. schenkingen mag je weer aftrekken van je inkomsten belasting toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Factuur en schenking zijn twee afzonderlijke handelingen, het verrekenen is en kan puur administratief en doet niets af aan in rekening gebrachte of af te dragen BTW
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je een € 0,00 factuur maakt dan moet je deze gewoon mee nemen in je boekhouding. Gevolgt door de BTW afdracht en daaropvolgend de jaarrekening...

Dus het slimste ben je als je de schenking achter wegen laat en er gewoon een nul euro factuur van maakt...

Tenzij je uit bent op een goed gesprek met de Belastingdienst natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongetwijfelt wel... Maar ik mag een officiële dienst aan mijn moeder leveren voor nul euro, omdat de V.v.E. eist dat er alleen maar officiële bedrijven diensten verrichten. Om maar een voorbeeld te noemen...