In welke volgorde verwerkt de belastingdienst aangifte inkomstenbelasting?
Ik zou verwachten op volgorde van binnenkomst. Alleen blijkt nu dat van een echtpaar de een al een (definitieve) aanslag heeft gekregen, terwijl de partner nog geen bericht heeft ontvangen. Economische eenheid en aangifte is tegelijkertijd ingediend.
Voor iemand anders heb ik de aangifte digitaal ingestuurd. Veel later dan mijn eigen digitale aangifte. Die persoon heeft al een definitieve aanslag ontvangen en ik heb nog geen bericht gehad.
vandaar mijn vraag: wat is de volgorde waarin de aangiftes inkomstenbelasting worden verwerkt?
ik heb zelf ook aftrekposten opgevoerd, bij degene voor wie ik de aangifte heb gedaan, zijn ook aftrekposten opgevoerd.
De vier aftrekposten in de aangiftes zijn afhankelijk van de persoon voor hypotheek en zorgkosten (per persoon (uiteraard) anders).
De meeste aangiftes komen digitaal binnen.
Dat is eigenlijk de eerste stap.
Alleen zijn de meeste controles handmatig.
Het kan al zijn dat nu meer gecontroleerd wordt op iets dat voorgaande jaren anders was.
Zie het als een spoor. Iedereen stapt op in Maastricht om naar Amsterdam te gaan.
Als je maar op tijd aankomt.
Geen grap. Een mannetje bij ons in de buurt zette bij al zijn klanten iets standaard erbij. Ik ga er niet verder op in om herkenning te voorkomen.
Toen bij één van zijn klanten dat aan het licht kwam, zijn al zijn overige klanten heel uitgebreid gecontroleerd. Dat was vooral niet fijn voor zijn klanten.
@KleinDuimpje : Ik weet dat er mensen zijn die de grenzen op zoeken van wat (niet) kan bij de aangifte. Daar is hier geen sprake van.
Het zijn voorbeelden. Eigenlijk wil jij weten waarom in jouw specifieke situatie verschil is, en dat weet niemand hier. Nogmaals,
Voor 1 april, betekent bericht voor 1 juli.
Samen aangifte betekent niet tegelijk bericht.
Meer is het niet.
En, voorgaande jaren in dezelfde lijn zegt niks. Dan nog kan een bericht nu langer duren. Wat ik nu zeg staat los van jouw integriteit, maar denk ook eens aan steekproeven, een specifieke controle op iets dit jaar, veel zieke werknemers.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.