Is de btw van een laptop aftrekbaar voor een freelancer?

Ik werk als freelancer en vroeg me af of de btw van bij voorbeeld een MacBook aftrekbaar is. Ook vroeg ik me af of bijvoorbeeld de btw op sport of zanglessen ook aftrekbaar is

Ik ben freelancer en doe klussen zoals administratie en financiële , programmeer klussen

Alvast bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Als freelancer of zzp-er kun je de btw verrekenen met je btw aangifte de laptop kan je in op je balans zetten en op afschrijven of als het bedrag niet te hoog is in een keer in de kosten dat is danmax450 euro

Alleen btw over goederen of diensten die je zakelijk gebruikt, is aftrekbaar als je aan de voorwaarden voldoet om überhaupt btw te verrekenen. Gebruik je de laptop deels privé, dan is slechts een gedeelte van de btw aftrekbaar. Maak je gebruik van de kleine ondernemers regeling (KOR) dan kun je helemaal geen btw verrekenen of terugvragen. De btw op privé uitgaven, waaronder dus ook zangles en sport, zijn dus niet aftrekbaar en zul je ook als ondernemer gewoon moeten betalen.

Toegevoegd op 03 November 2021 16:58: bron
Bronnen:
https://www.ikgastarten.nl/belasting/aftre...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100