Hoe pas je de oude KOR toe wanneer af te dragen BTW lager is dan de voorbelasting?

Hallo en nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Ik ben nu een jaar ondernemer en voldoe aan de eisen om de KOR toe te mogen passen. Helaas snap ik na weken forums lezen nog steeds niets van hoe ik dit toe pas en welk bedrag ik terug krijg van de belastingdienst. Ik heb mijn vierde BTW aangifte nog niet verzonden dus ik zou het hier nog mee kunnen verrekenen.

De verschuldigde omzetbelasting over 2019 = €432,-
De betaalde voorbelasting over 2019 = €628,-

Hopelijk kunnen jullie dit voor mij ophelderen!

Gr. Julian

4 jaar geleden
1.5K
ronron1212
4 jaar geleden
Bij het gebruiken van de KOr bereken je klanten geen btw en krijg jij geen btw terug over je gemaakte kosten.

Het beste antwoord

Je voorbelasting is hoger dan de omzetbelasting die je zou moeten afdragen. Het verschil krijg je terug. Daar heb je geen KOR voor nodig.

De KOR is pas relevant als je per saldo btw zou moeten betalen, dus wanneer de verschuldigde omzetbelasting hoger is dan de betaalde voorbelasting.
4 jaar geleden
JulianJDel
4 jaar geleden
Duidelijk, ontzettend bedankt!