Belasting.Nuttig of niet? Teveel? Is het nuttig waar de belasting heen gaat&waar zou het in moeten worden gestoken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja. Belasting is nuttig en wordt behoorlijk redelijk besteed. - Politie - Onderwijs - Verzorging - Wegen - Landsverdediging etc

belasting is nuttig, ons gezamenlijke huishoudboekje (de nederlandse staat) moet immers ook inkomen hebben, om de uitgaven te kunnen doen dioe nodig zijn. het is helaas niet altijd even nuttig/eerlijk verzameld en besteed. althans dat gevoel heb ik. ik zou zelf mijn prioriteiten anders leggen. ik weet niet of ik zo veel geld aan landsverdediging zou uitgeven. ik weet ook niet of ik hogere inkomens en bedrijven met giga winsten ten koste van gewone mensen zou zou blijven bevoordelen. (wat te denken van de oliemaatschappijen die onze dure benzine maken met hun miljarden kwartaalwinsten). maar ja, dat is één mening er zijn er in dit land nog 16,5 miljoen meer.

Alle belastingen die binnen het land (of desnoods de euro-zone) blijven, zijn al snel nuttig, want die blijven in onze economie. Je kunt dan discussieren of je een extra brede weg in Oost-Groningen wel zo nodig vindt, maar het wordt terugbesteedt aan het volk dat de belasting heeft betaald. Belastingen die "verdwijnen", zoals ontwikkelingshulp, defensie, export-subsidie... Dat geld is na het uitgeven weg, en daar moeten we 2x over nadenken of dat echt nodig is. Of het teveel is? Ik zeg altijd: ik wou dat ik meer belasting mocht betalen... Immers, hoe meer je betaald, hoe meer je ook voor jezelf overhoudt (ALTIJD). Ik wil daarom ALTIJD ruilen met iemand die meer belasting betaalt dan ik.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100