ik wil mijn prive auto inzetten in mijn bedrijf, op welke manier kan ik toch een aftrekpost verkrijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Simpel: je houdt een kilometeradministratie bij, en geeft jezelf een vergoeding van 19 cent per kilometer voor zakelijke ritten.

Die vergoeding kun je als kosten aftrekken van je winst.

Let wel op dat dit het totaalbedrag is: je kunt niet vervolgens ook nog tanken en parkeren etc. opvoeren als bedrijfskosten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag ook nog een deel van je onderhoudskosten aftrekken. Dit op basis van de verhouding tussen zakelijke en privé kilometers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inbreng privé-auto in onderneming en BTW.
Als je een privé-auto in jouw onderneming inbrengt of een tweedehands auto (marge-auto) zonder btw koopt, kan je de in het verleden betaalde btw niet in aftrek brengen.

Zet je de auto in voor de onderneming? Dan mag de btw die verband houdt met het zakelijke gebruik van de auto, worden afgetrokken. Als het privégebruik niet duidelijk kan worden vastgesteld, dan mag 75% van de btw over het gebruik en onderhoud in aftrek worden gebracht.

Lees verder...