Wat houd ik netto over van een bedrag van 3200 euro?

Vijf jaar heb ik kunnen inleggen in mijn levensloop rekening,nu deze is komen te vervallen heb ik er voor gekozen om het volledige bedrag van 4000 euro in een keer aan mij uit te laten betalen. Over 20% van het bedrag hoef ik geen belastingen etc te betalen. Dat is naar mijn berekening 800 euro. Over het rest bedrag worden er wel belasting ingehouden. Maar ik kan er niet achter komen hoeveel ik moet berekenen aan belasting om tot een eindtotaal te komen. Misschien is het handig om het volgende erbij te vermelden om de berekening makkelijker te maken?
Ik ben werkzaam als verzorgende IG in een verpleegtehuis,werk 32 uur per week en ben 11 jaar in dienst bij mijn werkgever. leeftijd 33 jaar. Schaal 34 functiejaar 11.

Hoeveel houd ik over van het bedrag van 3200 euro?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (3)

Heel globaal (maar dan ook écht globaal) moet je 1/3 deel in mindering brengen op het deel dat belast wordt. Dan zou je daarvan ongeveer euro 2130.- overhouden.

Maar precies is het niet te zeggen wat netto overblijft van een bepaald brutobedrag. Dat hangt met name van je salaris af en belastbare vergoedingen.

Toegevoegd na 45 minuten:
Uit nieuwsgierigheid heb ik op de site http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto een brutobedrag van euro 3200.- ingegeven. Dan blijft er netto een kleine euro 2245.- van over. Maar dat zul je nu er niet aan overhouden. Met salaris + euro 3200.- belastbare levensloop uitkering zit je met de 'top' die maand in een hogere belastingschijf.

Dus mijn herziene antwoord: netto houd je er iets aan over want tussen mijn schatting en het antwoord van Ronron ligt.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat de kans heel klein is dat het 1/3 is (overigens is het nu 37%). Ik vermoed dat het hoger is 42%
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/inkomstenbelasting/vraag-en-antwoord/hoeveel-belasting-betaal-ik-over-mijn-inkomen-uit-werk-en-woning.html
fisbel
11 jaar geleden
Correct antwoord en correcte reactie.
Hoe oud je bent hoeveel uur je werkt schaal enz doen er niet toe het gaat om je totaal jaar inkomen en het belastig tarief waar je dan invalt dat zal waarschijnlijk dus wel het hoogste worden dan hou je ongeveer de helft netto over dus 1.600.
ronron1212
11 jaar geleden
fisbel
11 jaar geleden
Gezien de gegevens van dikswien valt het belastbaar inkomen in het 42% tarief van schijf 2 /3 met een inkomen globaal tussen € 19.000 en € 56.000
Je houdt dan ongeveer €2244,- over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Hij verdient ook nog een salaris en dat moet er eerst wel bij worden opgeteld
fisbel
11 jaar geleden
@ronron1212:
Een beginnersfoutje. Belastingheffing is persoonsgebonden.
Je bent in de war met de toeslagen. Dan telt het gezamenlijke toetsingsinkomen (verzamellnkomen Box 1, 2 en 3)