Op het belastingvrij basisbedrag betaal je in België geen belastingen. Het belastingvrij minimum verhoogt bovendien als je kinderen ten laste hebt.

Aanslagjaar 2020
Het belastingvrij basisbedrag in België bedraagt 8.860 euro (inkomstenjaar 2019, aanslagjaar 2020) en op dit deel betaal je dus helemaal geen belastingen.

Aanslagjaar 2019
Het belastingvrij basisbedrag in België bedraagt 7.430 euro (inkomstenjaar 2018, aanslagjaar 2019) en op dit deel betaal je dus helemaal geen belastingen.

Als je kinderen hebt wordt dit bedrag verhoogd:
https://financeinfo.be/belastingen/belastingvrij-minimum/
SimonV