Belastingdienst hanteert andere berekening bij een erf-aanslag moet ik hier dan bezwaar tegen maken?

Keurig de erf aanslag gedaan en melding gemaakt van legitieme portie/verdeling. De belastingdienst komt echter met een compleet andere eind som in hun brief, die welliswaar in mijn voordeel is maar wel behoorlijk afwijkt van mijn berekening (conform advies belastingadviseur). Wat te doen? Ik heb voldaan aan mijn plicht tot het voorzien van juiste info. Akkoord gaan met deze meevaller lijkt me niet correct, ook ivm eventuele controle.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik neem aan dat jij de juiste gegevens heb vermeld in de aangifte. Vervolgens heeft de Belastingdienst weloverwogen een aanslag erfbelasting opgelegd. Ik neem aan dat het geen voorlopige aanslag is. Dat ben ik nl. in de praktijk nog nooit tegengekomen. Hier kan de Belastingdienst niet op terugkomen. Er treden nl. geen nieuwe feiten of omstandigheden op, die ten tijde van het opleggen van de aanslag niet bekend waren. Mocht zij wel een gecorrigeerde aanslag opleggen, dan kun jij je beroepen op een opgewekt vertrouwen. M.a.w.: niets doen en genieten van deze meevaller.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100