Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een schenking een kansspel?

Als een aantal mensen zich aanmelden om een schenking te ontvangen en ik kies op basis van mijn eigen criteria uit deze aanmeldingen een persoon en ik schenk hem 1000 euro is er dan sprake van een kansspel.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, er zijn diverse goede doelen die zich aanmelden om een schenking te ontvangen, maar het blijft een schenking.

Iets anders is het als de schenking verloot wordt en het lot, liefst gecontroleerd door een notaris, aanwijst wie de schenking ontvangt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En als het een platform is waar de deelnemers aan elkaar schenken. Verandert dat de situatie. Er worden loten getrokken. Elke deelnemer bepaalt zelfs aan wie hij doneert.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Goede aanwijzing over de richting waar ik het juist antwoord zou kunnen afleiden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Goede aanwijzing over de richting waar ik het juist antwoord zou kunnen afleiden

Andere antwoorden (1)

Nee. Een kansspel is alleen als het lot bepaalt, niet wanneer een persoon iemand aanwijst.
(Lees meer...)
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding