Is belasting op verkoop van privé pand in NL schuldig als ik in de VS woon?

Ik heb 2 jaar geleden een pand van mijn ouders samen met mijn zuster ge-erft. Het staat op beide onze naam. Wij hebben besloten om het te verkopen. Ik woon in Texas (al meer dan 30 jaar) in de verenigde staten en wilde graag weten of ik enige belasting in Nederland schuldig ben? Bedankt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, je hoeft geen belasting te betalen over de verkoop van het pand. Je hebt al erfbelasting betaald toen je het pand samen met je zus in bezit kreeg.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zijn er geen andere belastingen in Nederland die meespelen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee, want je wordt er niet rijker van. Je had een half huis, nu heb je de helft van de opbrengst.
Ik verkeer in vergelijkbare situatie (alleen ander land). Moest erfbelasting betalen over de waarde van ouderlijk huis, maar bij de verkoop niet nog een keer. Gelukkig.