Mijn zoon is militair en woont op de kazerne. Nu wil hij ons adres als postadres opgeven. Zitt hier belastingtechnisch consequenties voor ons aan?

.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gemeenten/vraag-en-antwoord/kan-ik-een-briefadres-krijgen-als-ik-geen-vast-woonadres-heb Degene die berichten van de Overheid, zoals de Belastingen, op een ander adres wil ontvangen dan op het adres waar hij woont, dan dient hij een brief met het nieuwe postadres naar het belastingkantoor te zenden.
Men dient de naam, burgerservicenummer (BSN), woonadres en postadres te vermelden. Binnen vijf werkdagen krijgt men een brief op het woonadres, gevraagd wordt te bevestigen dat het postadres juist is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat iemand actief militair is heeft redelijk ingrijpende fiscale gevolgen, dus bij problemen bel de kazerne en deze zullen adviseren hoe te handelen. Ik verwacht geen problemen de belastingdienst weet wel wie wel en wie niet actief militair is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt JoanDarc voor dit beste antwoord!

Het beste antwoord

Zo lang hij ingeschreven blijft op de kazerne (als woonadres) en hij jullie adres alleen als postadres gebruikt, zijn er geen consequenties aan verbonden.
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het feit dat iemand militair is heeft al zodanig invloed op de belastingwet, dat de inspecteur al rekening houd met de bijzondere status en zal niet vreemd op kijken voor deze constructie. Het sturen van post naar militairen is soms lastig, dus de belastingdienst zal niet moeilijk doen. Mocht het wel zo zijn. Dan is een simpel telefoontje of briefje naar de belastingdienst met de vermelding dat het gaat om een militair genoeg om de aangifte op het bureau van de inspecteur die gaat over de militairen te belanden.

Want er is ook een uitzondering voor de zorgverzekeringswet.