Als echtpaar sturen we voor samen een belastingopgave in, ook voor ons samen. Bij wie komt dat te staan: Uw aangifte inkomstenbelasting is ontvangen?

Belastingaangifte, formulier

6 jaar geleden
1.4K
ronron1212
6 jaar geleden
Bij beide je moet namelijk als je via internet je aangifte doet dus samen nog steeds wel de digid van je partner of de toestemmings code hebben.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik beluister in uw vraag dat u het inkomen van u zelf en dat van uw vrouw op 1 aangifte doet? Dat kan niet. U moet in voorkomend geval elk afzonderlijk aangifte doen. Na digitale oidertekening (aangifte via internet) moet u de aangifte verzenden voor elk van u afzonderlijk.
U kunt dan een uitdraai krijgen voor elke afzonderlijk verzonden aangifte.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
oldertekening moet zijn ondertekening
ronron1212
6 jaar geleden
@gerardkl dat kan wel je moet alleen of een toestemmingscode hebben of allebei digitaal ondertekenen en dan heb je beide de aangifte volledig beschikbaar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dus afzonderlijke aangifte. M.I. kan je bij fiscaal partnerschap wel bepaalde inkomsten en uitgaven aan de een od de andere partner toekennen of een verdeelsleutel toepassen. Maar geen loondienstinkomsten, pensioenen en of winst uit onderneming.
ronron1212
6 jaar geleden
@gerardkl kosten zoals hypotheek rente.
Herman63
6 jaar geleden
Gerardkl..zo doen we het al een enkel jaar, beide op 1 aangifte via digitaal, we krijgen wel afzonderlijk een blauwe envelop met wie wat terug ontvangt of moet betalen.

Het beste antwoord

Er komt bij beide te staan dat uw aangifte is ontvangen. Om technische reden zal een van de twee de aangifte doen en de andere zal daar aan toegevoegd worden. Maar bij beide zal het vinkje dat de aangifte is ontvangen dienen en komen te staan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
fisbel
6 jaar geleden
Het is bij de online aangifte net iets anders als wat u stelt. Er is bij een gezamenlijk ingediende aangifte 1 digitaal formulier met beide aangiften daarop vermeld. Bovenaan staat: ONTVANGEN Met het vinkje bedoelt u waarschijnlijk dat er in de verzendpagina voor beiden ingelogd moet worden. Het vinkje is zichtbaar als er voor de partners succesvol is ingelogd. Daarnaan je op de knop verzenden klikken.