Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je als Fotograaf een bedrijf opstarten en een KvKnr aanvragen als je een grote opdracht krijgt?

Ik ben voornamelijk hobby fotograaf, ik fotografeer op de basisschool van mijn kinderen tijdens evenementen en af en toe een portret shoot voor vriend/vriendin. Alles gratis.
Nu ben ik via via geboekt voor een officieel evenement waar ik geld voor ga krijgen. Moet ik nu een bedrijf oprichten en een KvKnummer aanvragen zodat zij mij kunnen betalen? Ik heb de site va de belastingdienst geprobeerd te doorgronden, maar ik kom er op eigen houtje even niet uit. Te veel info te gelijkertijd.
Wie kan voor mij wat bomen kappen zodat ik het bos weer kan zien?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Eerst maar eens beginnen een btw-nummer aan te vragen. KvK's en bedrijfsplannen kunnen later wel. http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/ondernemen/onderneming_starten/schrijf_uw_bedrijf_in_bij_de_kamer_van_koophandel/als_inschrijven_in_het_handelsregister_niet_mogelijk_is
Antoni
8 jaar geleden
Op de website van de Belastingdienst http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/werk_en_inkomen/werken/niet_in_loondienst_werken/resultaat_uit_overig_werk/gevolgen_resultaat_uit_overig_werk "Gevolgen resultaat uit overig werk" staat, dat je bij de Kamer van Koophandel moet informeren of je je daar moet inschrijven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee joh . Je blijft nog onder de BTW vrijstelling . Dus geen btw aftrek ook geen btw betalen . Mocht je boven de btw vrijstelling komen raadpleeg dan de KVK . Hou het simpel .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden