Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tellen WW en ontslagpremie mee voor berekening toeslagen?

Onlangs heb ik ontslagpremie ontvangen en heb ik ww aangevraagd. Ik vermoed dat ik recht heb op huur- en zorgtoeslag. Bij mijntoeslagen.nl wil ik mijn inkomen wijzigen, oftewel een schatting maken voor mijn jaarinkomen 2015. Moet ik bij het schatten ook mijn ontslagpremie en ww meerekenen als inkomen? En hoe zit het met eventuele stagevergoedingen (onebalst)?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
WW telt wel mee. stagevergoedingen ook. Vergoedingen voor vrijwilligerswerk niet, en ontslagpremie waarschijnlijk ook niet, maar wacht daarvoor andere antwoorden af.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Die moet je meetellen want ook dat is inkomen.

Het toetsingsinkomen is het totaal van het binnenlands inkomen, buitenlands inkomen en vrijgesteld inkomen, van jezelf en je eventuele toeslagpartner. Voor de huurtoeslag ook nog het inkomen van de medebewoner.

Als het alleen over het binnenland gaat, is dat het 'fiscaal loon' wat op de jaaropgave staat. De jaaropgave heb je nu uiteraard nog niet. Ga uit van je brutosalaris, uitbetaalde overuren, uitbetaald vakantiegeld, bhv-vergoedingen, jubileumuitkeringen, consignatievergoedingen, eindejaarsuitkeringen, winstdelingsuitkeringen, ontslagvergoedingen, evt. fiscale bijtelling voor een auto van de zaak en alle verdere voordeel uit dienstbetrekking. Het werknemersdeel voor het pensioen mag in mindering gebracht worden.

Stagevergoedingen zijn fiscaal ook loon als de stagiair deze zelf ontvangt. Reiskostenvergoedingen tot euro 0,19/km niet.

Toegevoegd na 7 minuten:
NB voor het bepalen van recht op toeslagen zijn er ook normen voor het vermogen.
(Lees meer...)
Computoon
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De ww telt mee, en als je de ontslagpremie hebt laten uitbetalen (en er belasting over hebt betaald) ook. Heb je de ontslagpremie vastgezet als een gouden handdruk dan telt die premie niet meet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Computoon
9 jaar geleden
Vastzetten gaat nu niet meer. Er moet direct worden afgerekend.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding