Op mijn jaaropgave staat Loonheffing: Witte tabel. Loon was €152. Wat moet ik als loonheffing opvoeren?

Het is mijn jaaropgave van 2011. Ik was in november begonnen bij kruidvat. Ik heb de witte tabel gevonden en geboren in 1994. Moet ik dan de verrekende arbeidskorting 2,75 kiezen? Ik moet weten hoeveel loonheffing ik heb voor mijn aangifte inkomstenbelasting 2011. Ik heb wel al arbeidskorting van €2 gekregen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (4)

Als dat het enige is wat je daar verdient het is dat 0. Anders staat dat ook op je jaaropgaven hoeveel dat is.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb tot mei 2012 gewerkt, maar heb geen jaaropgave daarvan. Ik juni 2012 kreeg ik ook nog vakantietoeslag
ronron1212
11 jaar geleden
Je jaaropgave 2012 krijg je pas in feb 2013.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die krijg je soms ook eerder bij beëindiging van het dienstverband.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ronron1212 En pas in 2013 kan ik dan weer inkomstenbelasting aanvragen over het jaar 2012? @ihave Moet ik dan kruidvat bellen om te vragen of ik mijn jaaropgave 2012 nog krijg?
ronron1212
11 jaar geleden
Ja de aangifte over 2012 is in 2013 en niet eerder.
ronron1212
11 jaar geleden
iHave die krijg je nooit eerder ook niet bij beeindiging dienstverband.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gast die krijg je automatisch in januari/februari/
Op je jaaropgave hoort een veld te staan met de naam
"Ingehouden loonbelasting/premie volksverzekeringen"
(of iets wat daar heel erg op lijkt).

Dat is de "loonheffing" die je in moet vullen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke dat zal ik dan wel invullen, maar waarom staat er dan onderaan bij loonheffing: witte tabel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En er staat code loonheffingskortings, met ingang van ja 14/11
Wat bedoelen ze daarmee dan?
ronron1212
11 jaar geleden
dat is de datum in-dienst en het is je opgave 2011.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke super bedankt! Dankzij jullie kan ik het nu allemaal invullen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die loonheffingskorting wordt toegepast, dat kun je maar bij 1 werkgever doen, bij een tweede werkgever moet daar nee staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle, Als je per kalenderjaar minder dan circa 6.500 bruto verdient met alle baantjes samen, dan bij alle werkgevers de algemene loonheffingskorting laat toepassen, dan betaal je niet te weinig belasting en hoef je in principe geen aangifte te doen en hoef je waarschijnlijk ook niets terug te vragen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt wel maar ik zou het risico niet willen lopen aan het begin van het jaar. Als je het vergeet en plots meer gaat werken moet je het jaar erna terugbetalen.
als er geen loonbelasting oftewel loonheffing is ingehouden dan krijg je geen belasting terug en is het indienen van een aangifte dus zinloos. Je krijgt niets terug.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De algemene loonheffingskorting voor personen beneden de leeftijd van 65 jaar is voor het jaar 2011 € 1987,--.
Jij hebt volgens jouw jaaropgave € 152 loon verdiend. Als het goed is geeft de jaaropgave onder de rubriek loonheffing niets aan, omdat jouw loon na aftrek van de loonheffingskorting in de witte tabel geen loonheffing aangeeft. Stel dat je loon is belast naar de witte maandtabel. 1/12 deel van de loonheffingskorting is meer dan het loon, dus er valt niets te belasten.
Anders was het, wanneer je een loonverklaring had ingeleverd en niet om loonheffingskorting zou hebben gevraagd(een foutje dus, maar dat kan), dan zou er € 35,58 loonheffing(=gezamenlijke naam voor loonbelasting en premie Aow/Aww) zijn ingehouden. De arbeidskorting is geen inhouding op het loon, maar een deel van de loonheffingskorting. In de loonheffingstabellen is deze korting verrekend. Zo staat er, zoals in jouw geval, geen loonheffing in de kolom -met loonheffingskorting- en € 35,58 in de kolom zonder loonheffingskorting. Je hoeft dus niets terug te vragen aan de Belastingdienst, want je hebt het in feite al gekregen door middel van het toepassen van de loonheffingskorting in de tabellen.