Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom heet tax-free shoppen op vliegvelden 'tax-free'?

Het is namelijk enorm duur.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
581

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Deze winkels zijn dan wel tax-free, maar beslist niet profit-free!

Daardoor zijn producten in de tax-free-winkels soms zelfs duurder dan in de gewone winkels in de stad.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Dat zullen we nooit weten. Misschien een "straf" omdat ik hetzelfde schreef als psmans - wat ik niet kon weten omdat we tegelijk hebben zitten typen. Misschien een "straf" omdat ik op een andere vraag mijn eerlijke mening heb gegeven, en de mingever het nodig vond mij voor die mening te straffen. Misschien gewoon een misklik - is mij ook een enkele keer wel eens gebeurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij als troost een +
Cryofiel
14 jaar geleden
Ach, die rare minnetjes zijn een "fact of life". Ik kan me er echt niet druk om maken. Maar toch bedankt voor je vriendelijke +!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan.

Andere antwoorden (3)

tax free wil niet zeggen dat het goedkoop is maar dat je geen btw hoeft te betalen.
de winkels die in de tax free zone zitten hebben geen concurentie en kunnen de prijzen hoog houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De winkels zijn voor passagiers die buiten Europa gaan tax free, d.w.z. geen BTW en soms geen accijns. Binnen Europa geldt dat niet. Bijkomend nadeel is dat die winkels op een dure toplocatie zitten. De producten zijn dus altijd duurder dan buiten Schiphol.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doordat er geen BTW over de goederen wordt berekend, dus belastingvrij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding