wordt auto van de zaak opgeteld bij je verzamelinkomen (voorlopige aanslag 2014)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (3)

De bijteling wordt meegenomen in je voorlopige aanslag.
ronron1212
10 jaar geleden
25, of 14 , of 7 procent Vd catalogus waarde bij je Prive inkomen optellen dat brengt je dan vaak qua inhoudingen net in een hogere categorie Vd belasting schijf . :(. Of de auto in 25 % of 14% komt bepaalt de uitstoot en de soort brandstof . En ja er zijn ook modellen vrijgesteld ( elektrische ) succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
Of 20%. En nieuw is de 35% voor young- en oldtimers van 15 jaar of ouder. Deze auto's hebben m.i.v. 2014 een bijtelling van 35% van de waarde in het economisch verkeer. De bijtelling van deze auto's vindt dus niet plaats over de cataloguswaarde. http://www.goeievraag.nl/vraag/financien-werk/financien/belasting/35-bijtelling-oudere-auto-voorlopig.471168
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/u_reist_naar_uw_werk/auto_van_uw_werkgever/afwijkende_regels/lagere_bijtelling_voor_milieuvriendelijke_autos/eerste_kenteken_afgegeven_in_2014
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de vraagsteller voor de inkomstenbelasting een ondernemers is dan is de bijtelling deel van de winst uit onderneming, dus geen priveinkomen. Zie ook mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dus ! Op tellen bij inkomen (S) het zei uit Onderneming of ? Althans bij zakelijk gebruik . Ja het kan heel onredelijk voelen in dien je als ( klein ) ondernemer een grote auto nodig hebt ( het zij Vd ruimte of trek haak of re presentatie ) eerst zelf betalen uit de onderneming 's winst en dan nog even bijtellen :(. Maar ja :(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De bijtelling is voor prive-gebruik, niet voor zakelijk gebruik, omdat het anders onbelast inkomen in natura zou zijn.
Als het een door de werkgever ter beschikking gestelde auto is , dus voor een werknemer, dan moet de bijtelling reeds in het belastbaar loon zijn verwerkt, dus geen bijtelling.

Toegevoegd na 1 minuut:
dus naast het loon geen bijtelling voor de voorlopige aanslag.