Hoe zit het fiscaal als je een belgisch contract krijgt?

Hoe zit het als je voor een belgisch bedrijf gaat werken en ook een belgisch contract krijgt. de werkzaamheden zullen wel in nederland zijn. ik ben ook woonachtig in nederland.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

U woont en werkt in Nederland voor een buitenlands(Belgisch) bedrijf. U ben dus in Nederland binnenlands belastingplichtig voor uw wereldinkomen. Als u aangifte doet voor de inkomstenbelasting moet u tevens verzoeken om toepassing van buitenlandse bronbelasting. Zie daartoe de regelgeving op de website van het ministerie van Fin. terzake van buitenlandse bronbelasting.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Gerard,
Bedankt voor je antwoord. het was voor mij niet duidelijk hoe dit nu precies zit. maar je bataald dus in nederland belasting, moiet dat door het bedrijf worden geregeld? zijn er nu bepaalde zaken waar je echt rekening mee moet houden? ga je nu meer betalen of is dat gelijk?