hoeveel mag je per kwartaal belastingvrij verdienen met de studenten scholieren regeling?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Amadea
12 jaar geleden
Zou handig zijn als je dan de link naar die vragen vermeldde....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zie mijn antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Het beste antwoord

bruto ruim € 1.600

Toegevoegd na 5 uur:
Op jaarbasis €
Bruto 6.400
arbeidskorting op loonheffing 112
algemene heffingskorting op loonheffing 1.987
Netto 6.400

Toegevoegd na 20 uur:
De belasting wordt per kwartaal berekend over het totale inkomen van dat kwartaal, waarna de reeds ingehouden belasting in mindering wordt gebracht.
Dus stopzetten lijkt mij een slecht advies.
Als de belastingtelefoon het niet weet (of je twijfelt), kun je vragen/ verlangen dat een deskundige van je eigen belastinginspectie je terugbelt.
Dat heeft bovendien het voordeel dat je je daarop kan beroepen.
Bij belastingtelefoon informatie kan dat niet, dat heeft geen rechtskracht.
Zodra je boven de 1.600 uitkomt ga je belasting betalen, maar als je de andere kwartalen onder de 1600 blijft, dan wordt er op jaarbasis toch te veel belasting ingehouden.
Dan zeker aangifte maken en kijken of en hoeveel je terug krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Natte vinger, of is er een bron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kom, kom. De vraag is al eerder gesteld, dus ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super antwoord, bedankt!