Aan wie moet je belasting betalen als affiliate marketeer?

Hallo,

De vraag is als volgt. Je bent affiliate marketeer, je verdient je geld in Nederland. De ondernemer die de dienst verstrekt zit in het buitenland (Bijv Amerika). Als 3de partij verstrek je de dienst globaal.

#1 Aan wie moet je belasting betalen?
#2 Is het aan Nederland, als zzp'er of middels VAR verklaring?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je moet het opgeven aan de nederlandse belastingdienst. De inkomsten heb je namelijk in Nederland. Je kunt het denk ik gewoon vermelden op je inkomstenbelasting formulier als overige inkomsten. Ik heb gehoord dat dit soort dingen in het laagste belastingtarief vallen, dus dat is mooi meegenomen.
Ik ben zelf ook Affiliate (bij Banners Broker) en moet het over een tijdje ook gaan opgeven bij de belastingdienst.
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
Deze inkomsten vallen alleen in de laagste belastingschijf als er geen ander inkomen is of een laag inkomen. Overige inkomsten kunnen dus belast zijn met 37%, 42% of 52% voor resp. de belastingschijven 1, 2/3 en 4. Daarnaast moet vrijwel altijd ZVW-premie worden betaald (5,65%) Als het andere inkomen meer is dan zo'n € 50.000 hoeft er geen ZVW-premie te worden betaald over de affiliate-inkomsten.