Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een uitkering maar op mijn voorlopige aanslag staat dat ik loon uit dienstbetrekking ontvang?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
766
Cryofiel
10 jaar geleden
Is dat niet loon uit *vroegere* dienstbetrekking? Je krijgt namelijk pas WW als je eerder een baan hebt gehad. In dat opzicht is WW dus loon uit vroegere dienstbetrekking.
fisbel
10 jaar geleden
U zult met wat specifiekere gegevens moeten komen. Is de uitkering een werkloosheidsuitkering, arbeidsongeschiktheidsuitkering? Eeen ziekteweitkering kan ook nog. Die gerelateerd is aan een dienstbetrekking (met arbeidskorting)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja, dat is normaal. Er is inkomsten uit tegenwoordige arbeid, inclusief uitkeringen en loon uit voormalige arbeid, zoals pensioenen en dat laatste speelt niet. Er is geen specifieke regel in de aanslag voor uitkeringen. Dus klopt de voorlopige aanslag, in elk geval qua terminologie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je na beëindiging van een dienstbetrekking in de WW komt of anderszins in aanmerking komt voor een uitkering, die voortvloeit uit die voormalige dienstbetrekking, dan geniet je loon uit hoofde van een voormalige dienstbetrekking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding