Te weinig kinderopvangtoeslag ontvangen?

Ik heb afentoe te weinig kinderopvangtoeslag ontvangen in vergelijking met wat ik aan het kinderdagverblijf moest betalen. Dit kwam doordat mijn dochter soms weer wat vaker heen ging dan de maand ervoor. Kan ik dat geld ook terugvragen wat ik extra heb betaald

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.4K

Antwoorden (3)

Je kan via www.toeslagen.nl een proefberekening maken of je voldoende kinderopvangtoeslag krijgt.
Dat geld kan je op 2 manieren terugkrijgen: wijzigingen doorgeven zodat de hoogte opnieuw wordt berekend of de definitieve berekening afwachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ontvangt van de belastingdienst op een gegeven moment de vraag een overzicht te sturen met afgenomen uren etc. Op basis hiervan berekenen ze wat je uiteindelijk had mogen ontvangen en krijg je of geld terug of je moet betalen.

Gewoon afwachten dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het financieel kan redden zou ik wachten met het indienen van een wijziging, en wachten tot het eind van het jaar. Op basis van het overzicht wat je van het KDV krijgt kan je het gemiddeld aantal uren per maand uitrekenen. Dat kan je dan middels een wijziging aan de Belastingdienst doorgeven. Dat kan per 1 januari als je dit jaar nog geen wijiging hebt doorgegeven. Anders middels twee (of meerdere) wijzigingen: per 1 januari en per de ingangsdatum van de wijzigingen die je hebt doorgeven. Dat klinkt ingewikkeld en omslachtig; maar ik heb daar gewerkt, dus ik weet uit ervaring waar dingen mis kunnen gaan. Op deze manier voorkom je verkeerde beschikkingen omdat door het doorgeven van een wijziging het jaar wordt opgedeeld in aparte periodes, die dan los van elkaar worden gezien. Succes!