Moet je stookkosten ook erbij tellen bij de berekening van huurtoeslag?

Mijn stookkosten zijn hoog en weet niet of ik dat bij wijzigin/aanvraag huurtoeslag kan berekenen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (2)

nee hoor gewoon je kale huur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, de huurtoeslag wordt berekend op huur en servicekosten.
De servicekosten die je mag meerekenen zijn:
schoonmaakkosten voor gemeenschappelijke ruimten
energiekosten voor gemeenschappelijke ruimten
huismeesterkosten
kosten voor dienst- en recreatieruimten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tevens is het zo dat je per rubriek 12€ mag rekenen, dus maximaal 48€ servicekosten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Markt: Je mag meer rekenen dan € 12, maar de Belastingdienst betaald niet meer uit dan € 12.