Is er een gratis bureau die helpt met belasting aangifte? Groetjes van een Wajonger.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

dit kun je laten doen bij het belastingkantoor in je regio wel moet je een afspraak daarvoor maken maar dit is gratis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verder kun je voor dit soort zaken ook vaak bij o.a. Humanitas terecht, informeer eens bij de Soc Dienst, die zouden het moeten weten
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
Humanitas is een organisatie die hulp geeft bij de thuisadministratie. De hulp kan zijn: post bekijken, rekeningen betalen, een financieel plan opzetten, kijken of er (gemeentelijke) voorzieningen zijn. Veelal in situaties met schuldenproblematiek. Schuldhulpverlening, WSNP. Begeleiding bij belastingproblematiek, kijken of het met de toeslagen goed zit kan een onderdeel van de begeleiding zijn. Voor het invullen van een (digitaal) belastingformulier sec is Humanitas niet de geeigende organisatie.
Soms zijn er in een gemeente buurhuizen of invulpunten waar de Belastingaangifte gratis wordt verzorgd. Ook zijn er in veel gemeenten Sociale Raadslieden waar de aangifte gratis wordt gedaan. Als men lid is van een vakbond is de aangifte ook in principe gratis. Voor ouderen (hier niet van toepassing) zijn er de ouderenorganisaties.
fisbel
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
De sociaal raadslieden kunnen helpen met het invullen van formulieren in het algemeen. Behalve de belastingaangifte ook kwijtschelding gemeentebelasting, aanvragen van huur- en zorgtoeslag enz. De sociaal raadslieden kunnen kijken of het inkomen op orde is en of alle toeslagen waar men recht op heeft zijn aangevraagd. Daarnaast advies bij huurzaken. Ook schuldenproblematiek: incassobureaus, deurwaarder, dreigende beslaglegging.
De vakbonden helpen hun leden gratis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als wajonger kan je lid worden van ANGO,die hebben een gratis belastingdienst.ze helpen je ook met andere papieren aanvragen en problemen zoals herkeuringen,die er weer aankomen.bovendien kan je dan collectiviteitskorting krijgen op je ziektekostenverzekering.je haalt het lidmaatschap er makkelijk uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
ANGO - als er uitsluitend hulp gezocht wordt voor het invullen van een (eenvoudig) belastingformulier, kan het lidmaatschap van € 49,20 een belemmering vormen, net zoals het lidmaatschap van een vakbond of een ouderenbond geld kost. Het al of niet nog mobiel zijn kan een punt van overweging zijn. ANGO-belastingaangifte - voordeel kan zijn dat men bij de mensen thuis komt. En zeker als er formulierenhulp van toepassing is, is het lidmaatschap van de ANGO aanbevelenswaardig.