Ja, dat klopt maar wel in trappen. Als ik even de loonheffingskorting e.d. weglaat:

Tot eur 18.945 -> 33,1%
Over het meerdere tot eur 33.863 -> 41,95%
Over het meerdere tot eur 56.491 -> 42,00%
Vanaf 56.491 -> 52%

Maar 'erg' is dat niet, euro 56.491 is vér boven modaal (voor 2012: euro 33.000.-; rond dat inkomen zitten de meeste 'verdieners'.)
Computoon
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Inderdaad: van alles wat je meer dan €56.492 per jaar verdient, moet je 52% inkomstenbelasting betalen.
Dus niet over het hele inkomen betaal je 52%, alleen over het deel boven €56.492,= (wat overigens al vervelend genoeg is).
Het is een voortvloeisel van de politieke opvatting: de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten".
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wauw dat is toch niet normaal zeg... Kan ik echt boos om worden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo is dat niet normaal? Met zo'n salaris kun je prima wat meer inleveren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bliets, je hoeft niet altijd te reageren op mijn berichten. Doe ik namelijk ook niet bij jou
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tevens heb jij geen ''BedrijVEN'' die je moet runnen incl je personeel, meubels, pand, bedrijfswagens. Dus ja dat heb ik nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel leuk en aardig allemaal, maar ik bespeur nog geen antwoord op mijn vraag. Hoezo is het 'toch niet normaal zeg' dat iemand met zo'n hoog salaris 52% inkomstenbelasting betaalt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou volgens mij kijk jij een beetje ergens anders of verkeerd.. want ik ben namelijk ''27'' en tevens mag je hier volgens mij geen 12 zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een flapdrol ben jij zeg studentje57. Leer eens fatsoenlijk typen voordat je hier komt opscheppen over hoeveel je wel niet verdient.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
''Ok igg ben je nu 24?'' Misschien moet je eerst maar eens een cursus Nederlands volgen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha